Introducere in nutritie – despre grasimi

Grasimile reprezinta o componenta esentiala a alimentatiei: constituie o sursa importanta de energie, contribuie la absorbtia mineralelor si a a vitaminelor, intra in componenta membranei celulare si a tecii de
Citeste mai departe »

Laptele matern si longevitatea

Exista numeroase studii care demonstreaza beneficiile alaptarii pentru bebelusi: IQ mai ridicat, sistem imunitar mai puternic, tendinta spre obezitate mai scazuta, comparativ cu copii hraniti cu substitute de lapte matern.
Citeste mai departe »

Alimentele din dieta paleo

Iata o scurta lista cu alimentele recomandate si cele de evitat in dieta paleo:   Alimente recomandate     carne, de preferinta provenind de la animale crescute natural: vita, porc,
Citeste mai departe »

Zaharul si sanatatea cardiovasculara

Un studiu efectuat pe un grup de copii obezi si suferinzi de sindromul metabolic a aratat ca reducerea consumului de zahar amelioreaza nivelul markerilor cardiaci in doar 9 zile.  
Citeste mai departe »

Introducere in nutritie – despre macronutrienti

Am vorbit in postarile anterioare despre proportiile (macro)nutrientilor in dieta. Dar ce sint acestia? Substantele folositoare din alimente pot fi clasificate in micronutrienti si macronutrienti. Pe cind primii, vitaminele si
Citeste mai departe »