Alimente care reduc nivelul de testosteron

Iata o lista de alimente cunoscute pentru efectul lor negativ asupra nivelului de testosteron:

 

Inul

 

 

Semintele si uleiul de in sint populare in special datorita continutului mare de grasimi omega-3. Pe linga asta, inul are si un continut mare de lignani (0.3 g la 100 g), care au si efecte benefice asupra sanatatii, dar care, pe linga faptul ca au o actiune estrogenica, se pare ca reduc si nivelul de testosteron liber, inhiba enzima 5-alfa-reductaza, care metabolizeaza testosteronul in androgenul mai puternic DHT si cresc nivelul de SHGB.

Intr-un studiu, s-a observat reducerea nivelului de testosteron de cca 10% la un grup de subiecti barbati care au mincat 30g/zi de seminte de in. Un alt studiu a observat, la acelasi consum de in, o reducere de 15% a nivelului de testosteron total si o reducere de 20% a nivelului celui liber.

 

Lemnul dulce

 

 

Un studiu a aratat ca nivelul de testosteron al unui grup de subiecti s-a diminuat cu aproape 50% in urma consumului a 7g/zi de lemn dulce, dupa a patra zi. O scadere semnificativa! Vestea buna e ca testosteronul a revenit la limitele initiale dupa 4 zile de la incetarea consumului.

 

Uleiurile vegetale polinesaturate

 

 

Un studiu a aratat ca, desi cresterea consumului de grasimi influenteaza pozitiv nivelul de testosteron, acest lucru e valabil doar pentru cele saturate si mononesaturate, pe cind cele polinesaturate duc la reducerea acestuia. Foarte probabil acest lucru se datoreaza continutului mare de grasimi omega-6 pe care il contin aceste uleiuri.

 

Menta

 

 

Intr-un studiu facut pe soareci s-a observat scaderea nivelului de testosteron cu 23% in cazul soarecilor carora li s-a dat ceai de menta, si de 51% in cazul celor care au baut ceai de menta creata.
Un alt studiu, facut tot pe soareci, a concluzionat ca menta creata reduce nivelul de testosteron prin inducerea de stres oxidativ in hipotalamus.
Intr-un alt studiu, efectuat de data asta pe femei, administrarea de 2 cani de ceai de menta creata pentru 5 zile a dus la scaderea nivelului de testosteron liber cu 30%.

 

Alcoolul

 

 

In studiile facute pe soareci, alcoolul are un efect, dependent de doza, de scadere a nivelului de testosteron (un exemplu, un altul). Un alt studiu a aratat ca soarecilor a caror dieta continea alcool (5% din totalul caloriilor) li s-a redus dimensiunea testiculelor cu 50%.
Aceleasi efecte au fost observate si pe studii facute pe oameni (un exemplu, un altul). Dar, cum sola dosis facit venenum (doza face otrava) exista si un studiu care a aratat ca un consum moderat, de 0.5g/kg, a dus la o crestere a nivelului de testosteron cu 18%. Intr-un alt studiu s-a observat dublarea (!) nivelului de testosteron dupa consumul a 1g/kg alcool, dupa un antrenament pentru rezistenta.

 

Soia

 

 

Soia are un efect antiandrogenic si are o cantitate mare de fitoestrogeni, care par sa provoace in organism schimbari similare cu cele produse de principalul hormon feminin, estrogenul. In plus, soia are si un efect goitrogenic, afectind productia de hormoni tiroidieni si, implicit, nivelul de testosteron.

 

 

 

V-ar mai putea interesa

Despre antiandrogeni Lumea contemporana este o plimbare pe un cimp minat pentru nivelul de testosteron al barbatului modern. Dieta necorespunzatoare, chimicalele din alime...
Despre testosteron Testosteronul este un hormon responsabil de dezvoltarea caracteristicilor sexuale masculine. Femeile produc si ele testosteron, dar in cantitati mai m...
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestmail

Lasati un comentariu

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>